Het concept Private labeling 2.0 bestaat uit een pot met etikettensleuf gecombineerd met een geprint etiket dat in elke gewenste uitvoering kan worden gemaakt. De vormgeving van de etiketten en de pot zijn zodanig dat etiketten niet naar voren gaan hangen. De etiketten zitten vastgeklikt aan de pot zodat deze op het verkooppunt niet kunnen worden verwisseld.
Het etiket kan on-demand in elke gewenste uitvoering worden geprint. De plantbeschrijvingen zijn beschikbaar in alle talen en de etiketten kunnen worden voorzien van barcode, plantenpaspoort en prijs en in de huisstijl van de klant. Ook kunnen de etiketten worden voorzien van een rugbedrukking met algemene informatie over de plant of over de retailer. De etiketten worden afgewerkt met een coating waardoor ze krasvast en water- en UV-bestendig zijn.
Private labeling 2.0 geeft een grote mate van flexibiliteit omdat alle gewenste informatie op het etiket kan worden getoond. Het is tevens een duurzame oplossing ten opzichte van gedrukte etiketten omdat slechts het aantal etiketten wordt geprint dat voor een order nodig is. De korte productietijd en het wegvallen van minimum aantallen maakt private labels voor een veel grotere groep klanten beschikbaar. Ook kleinere afnemers met een breder assortiment kunnen nu over labels beschikken in de gewenste taal en zelfs in de huisstijl van het tuincentrum. Het concept is een samenwerking van Bremmer Boomkwekerijen BV, TSD met Wintree, Van Tuijl Plastics, Labelpro en Labeltech. Bremmer Boomkwekerijen BV brengt het in de handel en heeft het ook ingezonden voor de keuring.